عابدینی: غرب به‌جای وعده‌های برجامی «مکانیسم ماشه» را فعال کرد
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3894
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22731
بازدید ماه : 197120
بازدید کل : 1608799
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 30 / 10 / 1398

وی افزود: ما بعد از شهادت سردار سلیمانی شاهد دو رخداد بزرگ بودیم که هر کدام به تنهایی تاریخ سازند رخداد اول بدرقه چند میلیونی سردار سلیمانی بود و رخداد دوم موشک باران پایگاه نظامی جنگجویان آمریکایی است که برای نخستین بار بعد از هشت دهه اخیر رخ داده است. 

عابدینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد سیاست خارجی نیز گفت: در این سخنان به نظر می‌رسد دو موضوع از منظر معظم له مهم است اول نوع نگاه به اروپا و نوع نگاه ایشان به آمریکاست. رهبری طبق روالی که بار‌ها از سوی خود ایشان و سایر مقامات جمهوری اسلامی مطرح شده بود در سخنان روز جمعه نیز باب مذاکره با آمریکایی‌ها را بستند و عنوان کردند در این خصوص موضوع جدیدی وجود ندارد و مذاکره با آمریکا ممنوع است. اما در مورد سایر موضوعات که اروپایی‌ها هستند نگاه دیگری مطرح شد. 

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نگاه مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با اروپا گفت: معظم له در این سخنان عنوان کردند باب مذاکره با هر کشوری از جمله اروپا بسته نیست هر چند که اروپایی‌ها هم در حادثه اقدام تروریستی ضد فرمانده ارشد ایران و هم در قبال موضوع مربوط به ناآرامی‌هایی که در تهران رخ داد نشان دادند که پادو‌های ایالات متحده هستند و توان و اراده‌ای برای مخالفت با آمریکا ندارند و خودشان هم در چارچوب راهبرد آمریکا عمل می‌کنند. 

وی ادامه داد: مذاکره این سه کشور اروپایی از ابتدا آمیخته با دغل کاری بود و رهبری نیز فرمودند: از روز اول به این‌ها خوش بین نبودیم، چون کارنامه سیاهی در قبال گفتگو و همکاری با جمهوری اسلامی داشتند. 

عابدینی مصداق کارنامه سیاه اروپائیان را مختص سال‌های اخیر ندانست و یادآور شد: در سال ۵۴ بین ایران و آلمان قراردادی منعقد می‌شود که براساس آن بنا بود آلمانی‌ها دو نیروگاه اتمی برای ایران بسازند، اما وقتی انقلاب پیروز می‌شود آن‌ها قرارداد را منسوخ شده می‌دانند از سوی دیگر جمهوری اسلامی در همان سال‌های ۵۴-۵۵ قراردادی با فرانسوی‌ها منعقد می‌کند مبنی بر اینکه سهام ۱۰ درصد نیروگاه اتمی پاریس را خریداری کنند و در قبال آن ایران اورانیوم غنی سازی شده دریافت کند که در این خصوص نیز حتی یک گرم اورانیوم به ایران داده نشد. 

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در مورد دولت خبیث انگلیس نیز علاوه بر سرنگونی دولت مصدق که انگلیس‌ها در آن مشارکت مستقیم با آمریکایی‌ها داشتند این دولت هیچ گاه از لطمه به ایران فروگذار نکرد و در مذاکرات پس از انقلاب در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ نیز وزرای خارجه این سه کشور هیچ کدام از توافقات سعدآباد و پاریس را اجرایی نکردند.

وی تصریح کرد: در مورد برجام نیز اگرچه اروپا ۱۱ تعهد به ایران داد و بنا شد مشکل خرید نفت جمهوری اسلامی حل شود و زمینه برای اجرای اینستکس فراهم شود، اما هیچ یک از این اتفاقات عملیاتی نشد و در آخر به جای تمام این وعده‌ها مکانیسم ماشه علیه ایران به کار افتاد. 

عابدینی با اشاره به اینکه سه کشور اروپایی از هیچ نقض عهدی علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند، خاطرنشان کرد: رهبری نیز به درستی به این موضوع اشاره کردند و فرمودند: جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان‌هایی هستند که با تغییر لباس به فرودگاه بغداد رفتند و قاتلین سردار سلیمانی شدند. 

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به محور اصلی سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با اروپا مبنی بر اینکه این مذاکره نیز باید از موضع قدرت باشد، یادآور شد: بازخوانی اقدامات این کشور‌ها در جنگ تحمیلی علیه ایران و اقدامات پس از آن کاملا مبین نقش ایران ستیزی کشور‌های اروپایی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی